Salam Perjuangan

09 Julai 2011

SALAM PERJUANGAN 9 JULAI ! & SELAMAT HARI LAHIR HARLINA FATIHA....

SALAM perjuangan kepada seluruh rakyat Malaysia baik yang bersantai di rumah, baik yang merentas samudera laut menghadapi terik mentari, di petak bendang mencurah keringat mengutip setiap butir padi; dan di mana-mana jua di kota atau di desa; dari Perlis hingga ke Sabah jua.

Semoga hari ini menjadi titik-tolak kita sama-sama merenung jauh masa hadapan; untung nasib anak-anak cucu kita pada hari-hari mendatang, mengikiskan tamak haloba nafsu-nafsi manusia kini yang bertuhankan kebendaan .Ayuh, tidak kira kita berdiri di pintu mana namun biarlah kehidupan kita ada matlamat dan hala tuju.Usahlah asyik menyapu si air mata yang gugur mengenangkan ayam di kepuk mati kelaparan,itik di air mati kehausan.

Kendatipun janganlah yang dikejar tidak dapat, yang dikendung berciciran. Usah menang sorak, kampung tergadai. Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh! Dan kepada puteri kami, Harlina Fatiha yang menyambut ulang tahun kelahiran yang ke-6 tahun didoakan setiap detik dalam lindungan Allah SWT jua dan menjadi anak yang soleha....Salam perjuangan!!! (TB)

Tiada ulasan: