Salam Perjuangan

10 April 2013

MUHAMMAD HILQMAN: DOAKAN MENJADI ANAK YANG SOLEH

DENGAN lafaz alhamdulillah penuh syukur TB menerima kehadiran putera TB pada 27 Mac 2013 kira-kira jam 4 pagi di Hospital Pakar Serdang, Selangor Darul Ehsan dengan berlapang dada dan reda gembira yang tidak dapat diucapkan dengan kata-kata.Syukur dengan kelahiran anak TB yang ke-11.

Begitulah Muhammad Hilqman yang dilahirkan dalam lingkungan 3.1 kg sebelum menjelang azan subuh dengan udara pagi yang sepi syahdu dan amat teringat akan kuasa llahi Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.

Muhammad bermaksud nama mulia Junjungan Besar kita pesuruh sekalian alam, Nabi Muhammad S.A.W. Hilqman bermaksud kesopanan dan kesabaran. Berkat kesabaran dan berakhlak yang penuh sopan, semoga menjadi hamba Allah yang dikasihi sesama insan, disayangi Allah SWT dan sekalian makhluk ciptaan-Nya.

Semoga dengan adanya akhlak yang mulia sopan dan sifat lahir jiwa yang sabar maka  putera ini kelak didoakan akan  lebih bersikap penyayang dan belas kasihan; baik sebagai hamba-Nya, sebagai anak yang soleh, sebagai pemimpin yang diamanahkan atau sebagai mujahid yang berakhlak mulia untuk kehidupan di dunia ini bagi menjalankan misi kehidupan bahagia di dunia dan akhirat. Amin!

Tiada ulasan: