Salam Perjuangan

06 Jun 2011

SEKS & WANITA


(Ketua Puteri Umno)
TIUB BOCOR mendapati kebanyakan wanita sama ada yang sudah berumahtangga atau belum, memandu kereta agak laju.Pemanduannya kekadang tidak berdasarkan sikon (situasi & kondisi).Bahkan ada ketikanya mengundang bahaya.Cara memotong, ketika berada di selekoh, ketika memandu di lebuh raya, ketika traffic jam,ketika mengejar waktu pejabat, meninggalkan anak di dalam kereta yang bertutup dan berbagai-bagai keadaan menyebabkan sesiapa yang ada asas psikologi tingkah laku akan berfikir dan terus berfikir.

Bagi wanita yang berada di dalam pejabat sama ada sebagai ketua atau staf biasa, membiarkan telefon berdering berkali-kali memanjang tidak dipedulikan yang sudah tentu menjejaskan prestasi kerja sesebuah pejabat juga mengundang pelbagai persoalan. Tidak dinafikan, wanita golongan pekerja yang rajin dan komited.Tetapi lumrahnya beginilah terjadi, misalnya di penghujung waktu pejabat atau bersolat; kedapatan agak lama masa diambil kerana berhias dan bersolek.Pelanggan terpaksa menunggu agak lama jika ketua jabatan itu seorang wanita. Mengapa begini?


D.Sharizat Jalil (Gambar hiasan)
 




Begitu juga banyak laporan dan andaian dibuat jika sesebuah sekolah itu guru besar atau pengetuanya seorang wanita maka banyak kepincangan yang berkaitan dengan disiplin pelajar terjadi.Apakah wanita banyak diselubungi emosi dalam kehidupannya? Apakah wanita ada kalanya tidak bertindak secara rasional dalam sesuatu kemelut yang berlaku?. Dan ada pendapat   yang menyebut bahawa kemahiran wanita berfikir secara kreatif dan kritis agak  perlahan; bahkan ada yang "selorong betul bendul". Benarkah begitu?


Justeru TB berharap sudah tiba masanya para penyelidik dan sarjana dalam bidang psikologi tingkah laku, psikologi pengurusan, psikologi bahasa dan sebagainya melakukan kajian dan penyelidikan  yang berkaitan hubung kait antara sikap,kecekapan dan kebijaksanaan daya penaakulan dengan gender khususnya ada kajian yang menyatakan masalah seksual atau hubungan batin serta perkembangan seksualiti dan usia memberi kesan atau impak kepada mereka. Ayuh, buatlah kajian lanjutan!!

1 ulasan:

nina berkata...

saya sokong kenyataan tersebut, semoga ada kajian tentang tingkahlaku wanita tersebut!