Salam Perjuangan

17 Ogos 2010

PEMUDA PAS CABAR RIDHUAN TEE SERTAI UMNO

KUALA LUMPUR, 17 Ogos: Pemuda PAS mencadangkan agar Dr Ridhuan Tee menyertai Umno dan mengishtiharkannya secara terbuka ekoran tuduhan penulis itu terhadap PAS.

Timbalan Ketua Pemuda PAS, Azman Shapawi Abd Rani dalam satu kenyataannya sangat kesal dengan tulis Ridhuan yang mendakwa "PAS menuduh Perlembagaan Reid ini perlembagaan kafir kerana kerjanya suka mengkafir".

Sehubungan itu, Azman berkata, "inilah akibat apabila belajar Islam dengan Umno yang memisahkan politik dengan agama yang mengakibatkan ramai yang kabur dengan Islam sebenar termasuk Dr. Ridhuan Tee sendiri."
Ridhuan Tee adalah pensyarah di Universiti Pertahanan Nasional. Semasa menjadi pelajar di UKM, beliau adalah pemimpin pelajar di sana. Selepas belajar, beliau pernah bertugas di Harakah sebagai pegawai kawalan kredit akhbar PAS itu.

Kata Azman, kenyataan Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah dalam tulisannya dalam akhbar Umno, Utusan Malaysia, tidak mencerminkan tahap pencapaian pendidikan yang beliau perolehi. (Baca berita penuh dalam Harakah Daily 17, Ogos 2010)


TB akui semasa TB mendaftar sebagai calon Ph.D di UKM ketika itu Redhuan Tee pelajar sarjana muda yang aktif dalam persatuan pelajar. TB sering duduk di ruang tamu bilik persatuan di aras Puspanika sambil memerhati gelagat siswa-siswi yang mundar-mandir.TB nampak poster barisan kepemimpinan mahasiswa yang terlekat di dinding; termasuk terpapar foto Redhuan Tee..TB tidak pasti sama ada ketika itu beliau sudah memeluk lslam atau sebaliknya. Secara peribadi, TB tabik mengenai pencapaiannya baik sebagai komunikator, kerjaya dan akademik. Walaupun TB merasakan beliau tiada pekerjaan tetap atas andaian beliau mempunyai prinsip perjuangan tersendiri sebelum berkhidmat di UPNM namun TB tidak pasti. Namun kekadang sikap emosional dan bagai lalang ditiup angin; tidak kira sesiapapun harus dihindari.Apatah lagi jika personaliti itu telah menjadi public figure. Janganlah memakai pelbagai topeng. TB masih ingat, secara kebetulan pernah menonton Forum Perdana Ehwal lslam di TV1. Ketika itu beliau selaku perantara didapati begitu emosional apabila memasukkan emosi sendiri apabila berbicara tentang poligami. Di sinilah kita yang arif dapat menilai ketokohan individu itu sama ada seorang yang konsisten, berpendirian ataupun bagai enau di hutan….Wallahualam.

Tiada ulasan: