Salam Perjuangan

08 Disember 2010

TERKENANG-KENANG.......

Datuk  Seri Najib Tun Razak
APAPUN Najib Razak boleh bercakap sebarang isu tentang sikap pembangkang semasa Konvensyen Barisan Nasional 2010 di Kuala Lumpur Ahad lalu.Dan apapun rakyat juga boleh menyuarakan isi hati dan protes kerana ketidakpuasan ke atas Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) yang dikatakan menaikkan 37% caj tarif air Selangor;sedangkan gaji CEO Syabas Tan Sri Rozali dilaporkan mencecah lebih RM200 ribuan sebulan!lnilah yang mendorong majoriti rakyat negeri Selangor turun di jalan raya Kuala Lumpur bersama Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid lbrahim dan para peneraju Pakatan Rakyat  berdemontrasi Ahad lalu.
Elia Suhana
Dan dalam ribut-ribut Ahad lalu,dilaporkan juga Elia Suhana 31, kekal sebagai isteri kedua Sultan lsmail Petra,64 bekas Sultan Kelantan yang kononnya dikatakan telah dijatuhi talak tiga.lnilah apa yang dikatakan resam dunia! lngat, dunia ini hanya pinjaman.
Dato' Sri Anwar Ibrahim


Apapun juga ,bercerita pasal politik Malaysia yang mengandung pelbagai suhu darjah ini kita perlu ingat pelbagai kemungkinan boleh berlaku jika UMNO, PAS,PKR dan parti-parti lain tidak dapat mengekalkan kekuatan.Bahkan yang lucu,aneh dan hairan bin ajaib termasuk auta bin temberang ialah penduduk Malaysia paling minoriti iaitu kaum lndia yang hanya sekitar 8% daripada jumlah penduduk Malaysia kini 26juta mempunyai parti dominan mereka iaitu MIC, PPP, GERAKAN,PKR, DAP, dan parti-parti serpihan lain seperti lPF (deh ,ada hidup lagikah?),Makkal Sakhti, MIUP, KIMMA yang masing-masing mendakwa ada yang punya keahlian 2juta, 1juta, 700 ribu,500ribu,200ribu dan macam-macam yang membuatkan ramai orang pening daa!He..he..he...cuba pembaca total sendiri jumlah penduduk lndia Malaysia (ingat yang ada l.C sahaja)dan jumlah keahlian penduduk lndia Malaysia dalam parti masing-masing....hahahaha..tentu ada tersenyum.Kerana apa?hahaha...paling tidak pun yang lucunya si bayi mereka juga sudah menjadi ahli parti! Lucukan...Begitulah resam dunia!

Apapun TB memetik tulisan Hassan Mohd Nor (UM,6Disember 2010) yang antara lain mengingatkan bahawa peristiwa 13 Mei 1969 adalah pengajaran yang paling berguna kepada orang Melayu dan bukan Melayu di Malaysia tentang betapa pentingnya konsep perkongsian kuasa melalui persepakatan BN. Sehubungan ini, TB sukalah menegaskan bahawa persepakatan tidak semestinya dalam BN sahaja bahkan boleh juga dalam gabungan lain asalkan matlamat utamanya adalah perjuangan ikhlas dan jujur semata-mata demi KEBAJIKAN RAKYAT.Apa guna ada persepakatan kuasa tetapi persepakatan ini digunakan oleh individu dan pihak yang rakus,tamak,jahat,antagonis untuk sama-sama berkenduri menikmati hutan balak,hasil mahsul  negara,projek dan tender yang bersembunyi atas nama pembangunan tetapi menindas kesejahteraan rakyat;tidak kira di desa atau kota, anak muda atau warga emas, si lslam atau bukan lslam dan si bumiputera atau bukan bumiputera. Jangan kata dulang paku serpih nanti kelak terpaksa menjilat ludah sendiri.lnilah resam dunia!
YM Raja Noor Jan 

 Kepada orang Melayu,ingatlah sejarah.Sejarah telah membukti yang benar bahawa orang Melayu tidak mendapat balik benda,kuasa,harta dan segala-galanya yang hilang atau terlepas daripada mereka.Melayu hilang Kesultanan Melaka dan hingga hari ini Melaka tidak mempunyai raja( nota: Raja Nor Jan yang mengaku waris sah Kesultanan Melaka dan mengaku ada bukti-bukti jika 'Tuanku' benar sila bawa kes ini ke mahkamah dengan segala dokumen dan peguam tersohor ataupun melalui badan politik.Kerana dalam lslam jika anda berhak, anda wajib menuntut hak anda.Apa kata anda ajukan melalui parti PAS?Masakan PAS tidak mahu membela atau memberi hak dari segi faraid kepada HAK SEORANG MUSLIM yang ada bukti dan terbukti jika ada bukti sahih? Silakan 'Tuanku'Raja Nor Jan...jangan mengadu kepada Ali Rustam!hahaha...TYTM Gabenor pula hendak disimpan di mana pula?).Begitulah resam dunia!
Dato Seri Abdul Hadi Awang

Melayu bukan sahaja hilang Kesultanan Melayu bahkan banyak yang telah hilang termasuk termasuk kehilangan wilayah Setol (kini disebut 'Satun') dan Patani di selatan Thailand serta Singapura 1965.Semua yang tahu dan cerdik sejarah akan terasa hati bagai disayat kerana segalanya mungkin tidak dapat diambil kembali. Mahu orang Melayu mengambil kembali hak mereka?Beranikah Najib,Anwar,Abdul Hadi,Karpal Singh,CSL dan sesiapa mengambil kembali?Walaupun itu semua cakap-cakap masa lalu,tidak salah kita saling ingat mengingati.Jangan asyik kita bercakaran tetapi yang rugi dan menongkat dagu melopong mulut aialah anak-anak cucu kita pada masa akan datang.Walaupun dunia ini hanya pinjaman,walaupun semuanya itu resam dunia tetapi ingatlah cakap siang pandang-pandang,cakap malam dengar-dengar, terlajak perahu boleh diundur,telajak kata buruk padahnya. Tahun Hijrah 1432,l Muharam yang baru kita di ambang pintu pertama ini,kita bina dan bangunkan suatu azam dan ikhtikad baru,salam Maal Hijrah!

Tiada ulasan: