Salam Perjuangan

23 Februari 2012

BRUNEI: SELAMAT ULANG TAHUN KEMERDEKAAN KE-28

NEGARA BRUNEI DARUSSALAM pada hari ini, 23 Februari genap menyambut ulang tahun kemerdekaan ke-28 daripada Great Britain. Seperti biasa, sambutan dan perarakan serta perhimpunan akan bermula seawal pagi ini di Dataran Taman Sir Omar Ali Saifuddin.KeBawah Duli Tuanku Sultan Yang DiPertuan Negara Brunei Darussalam akan berangkat bersama rakyat jelata bagi menyempurnakan istiadat sambutan rasmi yang gilang-gemilang.

Bendera dan panji-panji kebesaran serta pelbagai pemidang akan turut mewarnai sepanjang jalan di seluruh Bandar Seri Begawan.Sambutan perayaan ini tentu diserikan beberapa persembahan pentas dan pelbgai persembahan kebudayaan.

Kepada Yang DiPertuan Negara Brunei Darussalam Paduka Seri Sultan Hasanal Bolkiah, para kerabat diraja,para pegawai kerajaan serta seluruh rakyat jelata, TB ucapkan selamat menyambut hari kebangsaan yang sungguh bermakna.Semoga Tuanku,seluruh rakyat jelata dan Negara Brunei Darussalam terus dilimpahi rahmat,aman makmur dan kekal sentosa dan dilindungi Allah AWT jua dari semasa ke semasa.Ampun Tuanku!

Tiada ulasan: