Salam Perjuangan

07 Mei 2013

PRU 13.....OH ALANGKAH.....

Apabila PRU 13 selesai berlangsung, TB catatkan beberapa catatan, komen, keluhan dan rintihan orang ramai berhubung dengan keputusan yang dipaparkan di skrin muktamad SPR. Semoga pembaca budiman, berfikir, apakah maksud tersurat dan tersirat:

1.Akibat Melayu bersengketa, DAP menang bergaya, BN-UMNO menang bersahaja, PAS menang cukup-cukup sahaja, PKR menang tidak sengaja!

2.Geram DUN Gambir Ledang, BN-MIC menang, Melayu tidak sedar macam Cina di Gelang Patah!

3.Ghani 0thman jadi korban akhiri zaman!

4,Masa ini bukri Cina tetap sokong Cina.MCA janji jika kalah, tak mahu terima apa jua jawatan.Masa inilah UMNO buktikan berani melakukan tranformasi!

5.Betul. Melayu jangan patah semangat, tapi terus bangunkan azam perjuangan baru!

6.Tempat tradisi BN-MCA parlimen Gelang Patah dan parlimen Ledang Johor DUN Tangkak disapu DAP. Bukti hati Cina tidak boleh dipercayai, bermuka-muka.Cuma politik negara berjaya dikuasai.Yang lain-lain telah dikuasainya.

7.lni bukan masalah patah semangat.Kerana pokok persoalan bukan orang Melayu kalah kepada kaum lain.lni masalah ada Melayu byang tak sayang bangsa dan negara.Rela jadi alat kaum lain dan pihak luar.

8.Anwar dijauhkan jadi PM. Najib pun mudah-mudahan tak ada blackmail atau pau di belakangnya,

9. Syukur, Ust Hadi Awang menang di P.Marang.

10.Mujur Melayu juga menang.Tapi bagi kami negerei-negeri yang banyak Cina, Cina tak boleh dipercayai.

11.Kita penulis bersatu bahawa gagasan ini.

12.Betul.Kalau terdesak, PAS dan Bn-UMNO, bumiputera semua perlu bersatu.Cina dan Dap makin mengancam.

13.lnilah akibat kita Melayu takbur dan taksub.' As quick win Umno recovery plan' untuk desak sekolah
start Sejarah' compulsory subjec't dan wajib lulus, 'secondary', matrikulasi,ipta,ipts dan post graduate tahun ini segera bukan tunggu 2015 kerana ramai Melayu kita buta sejarah!! Kita wajibkan sejarah Tanah Melayu di semua peringkat dan bukannya sejarah dunia. Khatam dulu sejarah tanah air dahulu!!!!!

14. Cadangan: Ingat kena kaji urbanisasi dan mobiliti Melayu bandar juga.Bagi Melayu bangun dan kaya di bandar-bandar.Agar Melayu berdaya saing dan mengurangkan jurang dominasi Cina di bandar.lngat Melayu ada kuasa beli.Melayu kampung juga wajib diperkasa.

15. Ya, Penang DAP sapu habis.

16. Yang sedih Melayu BN yang vokal suara dah hilang macam Datuk lbrahim Ali, Dr Puad Zakarshi,Datuk Zul Nordin.Diharap mereka terus berjuang dan fokus kepada NGO!

17. Analisis mudah.Cina tetap undi Cina.Bersandarkan pemerhatian umum PRU 13, jika DAP lawan MCA, DAP menang semua!Jika DAP Melayu lawan MCA kawasan Cina, MCA menang- rujuk Dap Melayu Tanjung Piai Johor.........ini aliran pengundian. rujuk buku dr Redhuan Tee.."Melayu Minoriti Dalam Majoriti'

BERSAMBUNG

Tiada ulasan: