Salam Perjuangan

28 Julai 2012

MOHD. KHAIRUDDIN NORDIN : ALFATIHAH


“BEBERAPA hari lalu, ayah sering mendengar lagu nasyid berunsurkan ingatan terhadap kematian dari telefon bimbitnya. Tak sangka, ia petanda dia akan pergi buat selama-lamanya,” kata Ilyas Farhad Mohd Khairudin, 19, anak kepada Mohd Khairudin Nordin, 55, yang mayatnya ditemui dalam keadaan terduduk di dalam tandas Masjid Kempas, Lati, kelmarin.

Mohd Khairudin yang juga seorang guru di Sekolah Arab Maahad Muhammadi Rantau Panjang, Banggol Kulim, di sini, dipercayai meninggal dunia sejak dua hari lalu akibat serangan jantung dan penyakit darah tinggi. 
Mayat Mohd Khairudin ditemui pada jam 2.50 petang selepas seorang bilal masjid curiga dengan kehadiran lalat dan bau busuk dari sebuah tandas dan cuba membuka pintu tandas berkenaan, namun ia berkunci dari dalam sebelum memaklumkannya kepada Setiausaha Masjid Kempas dan polis.

Pintu tandas akhirnya dapat dibuka hasil bantuan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Mas yang bertindak memecahkan pintu tandas yang diselak menggunakan kunci kereta mangsa.

Mayat Mohd Khairudin dibawa ke Hospital Pasir Mas (HPM) untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Banggol, Penambang, di sini.(sumber:HM,28/07/12)

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ilyas fahad. he's my friend. Al fatihah for his dad.

DR. HAJI RAJIEE HADI berkata...

Takziah. Arwah adalah saudara saya sebelah ibunya dari Muar, Johor.