Salam Perjuangan

29 Mac 2012

KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA WAJIB TOLAK PUAK PELAMPAU

TERIMA kasih Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah kerana meluahkan (rujuk: Utusan Malaysia 28 Mac 2012), apa yang terbuku di kalbu sebilangan besar rakyat Malaysia yang cintakan negara rahmat Allah ini.
Kita berdoa kerajaan mempunyai kekuatan dan iltizam untuk tidak tunduk serta tidak merasa tergugat dan menolak terus tuntutan melampau kumpulan cauvinis, khususnya bersabit dengan desakan supaya disama taraf sekolah vernakular dengan sekolah kebangsaan, pengiktirafan sijil sekolah Cina (UEC) dan penambahan sekolah menengah jenis kebangsaan Cina (SMJKC) dan sekolah persendirian Cina.

Sekiranya tuntutan puak pelampau ini diteruskan juga, kita harap rakyat yang cintakan negara akan bangkit menentangnya ala penentangan terhadap Malayan Union oleh datuk nenek kita dahulu.
Pihak yang menyokong tuntutan cauvinis dan anti kebangsaan ini, termasuk segelintir pemimpin politik yang berkepentingan dan ketagih sokongan tanpa mempedulikan akibat jangka panjang, adalah pengkhianat kepada aspirasi negara dan rakyat terbanyak. (sumber : UM, 29/03/12)

Tiada ulasan: