Salam Perjuangan

02 September 2010

PM NAJIB: TARIK SUBSIDI BERI BONUS…APA CERITA?

Langkah Najib Razak membelanjakan RM934.65 juta dengan memberi RM500 bonus kepada setiap kakitangan kerajaan wajar dipersoal secara rasional.


Menurut Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad, langkah Najib itu seakan tidak selari dengan langkah rasionalisasi subsidi dengan menarik semula subsidi lima komoditi asasi yang bernilai RM750 juta demi mengurangkan beban perbelanjaan kerajaan.

"Bukan saya tidak setuju dengan pemberian ini, saya sokong rakyat diberi bonus, tetapi apa rasional Najib menarik RM750 juta subsidi dan berbelanja RM900 juta untuk bonus," ujarnya di Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Shah Alam, petang ini(baca penuh Harakah Daily)


TB: Tiub Bocor pun tertanya-tanya apa rasionalnya PM Najib tarik subsidi beri bonus kepada kakitangan kerajaan(jika hendak beri eloklah tetapi biarlah ikhlas) yang amaunnya lebih besar daripada subsidi yang ditarik balik. Subsidi yang ditarik balik memberi  implikasi yang besar dan bahana malapetaka  yang mana rakyat  menderita dan menanggung beban sengsara! Harga petrol, diesel, gas,  gula naik kesan daripada subsidi ditarik termasuk kadar zakat fitrah pun naik melonjak. Walaupun kenaikannya tidak tinggi tetapi bagi si LINTAH DARAT, masa inilah secara senyap dan terang-terangan menaikkan harga barangan lain sama ada yang berkaitan atau tidak berkaitan sesuka hati. lni penderitaan jangka panjang. Pergi jalanlah dengan si Penguatkuasa yang hangat-hangat tahi ayam, komen orang ramai. Bagi kapitalis dan konco-konco yang bersengkongkol dengan  dasar kapitalismenya masa inilah mereka terus membuncitkan perut, menimbunkan wang dan harta menghisap darah rakyat. Hahaha siapakah yang buruk siku?

Tiada ulasan: