Salam Perjuangan

23 Mac 2013

HASMAHEERA SYAFIQA

WALAUPUN diramalkan akan lahir pada 13.3.13 tetapi dengan kuasa dan kehendak Allah SWT maka lahirlah Hasmaheera Syafiqa binti Rajiee anak TB yang ke-10: 3.56 kg pada 14.3.2013 jam 11 malam di Hospital Pakar Serdang, Selangor darul Ehsan,Malaysia.Alhamdulillah pada ketika usia TB yang sebegini dan kadang-kala kesihatan TB yang tidak menentu siapa dapat menduga segala-galanya adalah kudrat Yang Maha Berkuasa.

Hasmaheera Syafiqa adalah anak TB yang lahir pada abad ke-21. Yang menariknya salah seorang kekandanya Hazira Syafiqa lahir pada abad ke-20. Justeru menerima cahaya mata pada dua abad yang berbeza dan banyak perubahan pesat dunia khususnya kemajuan teknologi perubatan banyak membuahkan kesedaran dan keinsafan pada diri TB. Walaupun canggihnya dunia perubatan kini  tetapi kita sebagai umat lslam,hamba-Nya termasuk para pengamal perubatan tetap kembali dan merujuk kepada kekuasaan Yang Maha Esa dalam apa jua penentuan getir.

Kenangan debar dan indah tetap terpalit dalam nostalgia kehidupan ini. Maka sudah tentu cabaran dan pendekatan dalam menangani kasih sayang memerlukan kemahiran yang tersendiri. Apa jua pendidikan, cara lslami tetap subur dan sentiasa inovatif untuk diaplikasikan sepanjang zaman kehidupan.(TB)

Tiada ulasan: