Salam Perjuangan

05 November 2014

WANITA UMNO........

SUATU waktu dahulu TB pernah menyuarakan 'surat terbuka kepada Pemuda UMNO' dalam akhbar arus perdana berhubung dengan tanah rezab Melayu yang kian susut dan berkurangan. TB juga menyuarakan kebimbangan sama ada wujudnya pertambahan atau kian merosotnya jumlah pembabitan orang-orang Melayu dalam bidang profesional seperti perubatan,kejuteraan,perundangan, seni bina dan sebagainya. Mujurlah dikhabarkan Perhimpunan Agung Tahunan tahun ini akan membahaskan isu tanah rezahb Melayu. Bahaslah dengan cermat dan baik serta cerdik penuh fakta!

Seperkara yang TB ingatkan kepada WANITA UMNO termasuk Puteri UMNO, janganlah asyik menimbulkan perkara-perkara yang bersifat lawak jenaka sahaja. Usahlah hanya membabitkan isu-isu meminta pertambahan kerusi dan jawatan sahaja. Berfikirlah dengan baik,cermat dan rasional. Anda sebagai ibu, sebagai wanita berkerjaya sama yang telah berusia atau masih muda tidak salah menyentuh nasib dan masa hadapan wanita-wanita Melayu yang matang tetapi belum berumahtangga. lni adalah soal muslimah tetapi jika direnung-renungkan ada kepentingan ummah sejagat!

Soal perkahwinan atau jodoh adalah ketentuan Allah SWT. Walaupun ada pihak mengatakan ini adalah isu bersifat peribadi tetapi jika sudah menjadi majoriti maka ini adalah tanggungjawab semua pihak. Wanita/gadis Punjabi walaupun kecil jumlahnya di Malaysia tetapi kerana kaum mereka tahu tanggungjawab survival masa hadapan maka kebanyakan wanita mereka berumahtangga.lni kaum mereka bertanggungjawab mencarikan dan mengaturkan jodoh mereka.

Justeru sudah tiba masanya WANITA UMNO menerusi biro kebajikannya melakukan suatu soal selidik bagi mengenal pasti jumlah sebenar wanita/gadis/muslimah Melayu/lslam yang masih tidak pernah berkahwin.Kajian bolehlah dilihat dari aspek umur, kerjaya, geolokasi, minat dan sebagainya.Hasil soal selidik ini dan perolehan hasil dapatannya bolehlah dibuat suatu jawatankuasa tindakan segera bagi meleraikan dan memikirkan mekanismenya bagi menyelamatkan 'gen' yang bagaikan permata untuk survival ummah Melayu/lslam di bumi Malaysia ini..Tidak perlu TB tulis panjang lebar.Cukuplah sekadar ini,memadailah. (TB).

Tiada ulasan: