Salam Perjuangan

15 November 2015

YAPEIM

SEBENARNYA TB telah menulis dalam blog ini apa kaitan hidup TB dengan Yayasan Pembangunan Ekonomi lslam (Yapeim) pada 20 Mei 2015. TB telah meramalkan ada sesuatu yang tidak kena, tidak betul dengan Yapeim.

Akhirnya baharu sehari dua ini NOW sebuah pertubuhan pemikir dan penyelidik yang diketuai anak muda generasi kini sdr Akmal telah 'berjaya' membongkar apa yang dikatakan 'penyelewengan dana wang dalam Yapeiem.lni suatu permulaan sejarah.teruskan bahawa kes ini ke muka pengadilan.Dakwa mereka yang terbabit menyalahgunakan kuasa dan sebagainya.

Ya, hancur luluh hati TB mengenangkan Yapeim ini. Sebenarnya kita wajar selidik juga dana wang di baitulmal yang banyak di setiap jabatan agama/majlis agama negeri, yayasan-yayasan kebajikan, pusat-pusat zakat yang mana wang ini 'tidak diaudit oleh auditor bertauliah'.

Alangkah hancur luluh semua umat lslam Malaysia termasuk TB yang setiap bulan dahulu sebagai penjawat awam memotong gaji bulanan bertahun-tahun dahulu; begini kesudahan akhirnya atas tagline atau label lSLAM. Apakah hukuman yang sewajarnya kepada pengkhianat ini?

Tiada ulasan: