Salam Perjuangan

18 Ogos 2013

KETUA PESURUHJAYA PENGAKAP NEGARA 2013

Empat sahabat sekuliah (classmate) yang tidak bertemu hampir 30 tahun.

Banyak cerita yang mahu dikongsikan.

Empat sahabat sekuliah daripada pelbagai lapisan usia.

TB bersama Datuk Dr Mohd Shahrum, Mohamad Sulaiman dan Haji Rahman Awal

PADA hari Ahad 18 Ogos 2013, bertempat di kediaman Laman Dahlia Taman Nilai lmpian, Nilai, Negeri Sembilan suatu majlis keraian telah diadakan di rumah Y.Bhg.Datuk Dr Mohd.Shahrum Osman (mantan Ahli Parlimen Lipis merangkap mantan Pengerusi PTPTN). Kebetulan kami empat sahabat yang pernah sekelas dan sekuliah pada zaman awal 1980-an di peringkat ijazah pertama di UPM, Serdang bertemu dan saling bertanya khabar. Susuk badan dan rupa paras kami amat jauh berubah. maklumlah telah bertambah usia dan pengalaman dalam kehidupan.


Sunggupun pun rakan sekelas tapi ada di antara kami berbeza usia lantaran ketika itu ada yang masuk belajar ke universiti agak lewat tetapi gurau senda kami bagaikan kami semua sama usia. Haji Abdul Rahman telah bersara 18 tahun lalu di JPN Melaka (usianya kini 70 tahun! Masih sihat walafiat dan kelakar suka mengusik kawan-kawan seperti dahulu) manakala Mohamad Sulaiman masih bertugas sebagai pensyarah di IPGM Raja Melewar,Seremban,NS. Khabarnya beliau akan bersara usia 60 tahun tahun hadapan.Alangkah seronoknya jikalau semua rakan sekuliah kami 114 wajah yang lalu dapat bertemu!


Namun mustahil....kerana ada di antara kami telah terlebih dahulu menghadap llahi. Alfatihah. Semoga Datuk Shahrum yang kini adalah Ketua Pesuruhjaya Pengakap Negara akan mengambil inisiatif dapat menghimpunkan rakan-rakan lama seperti dalam jambori yang meriah dan indah seperti masa-masa lalu. Semoga TB dan Datuk Shahrum yang akan menunaikan fardu haji pada tahun ini akan memperoleh haji yang mabrur,umrah yang makbul! Amin. (TB).

Tiada ulasan: